5 najvećih razloga da naučite da skijate
Na upit

5 najvećih razloga da naučite da skijate

Da li razmišljate o tome da ovu zimu provedete na nekoj planini i naučite da skijate? Možda ste u dilemi da li da uopšte pokušate, ili vas možda samo muče neka pitanja na koja nemate odgovor. Ili nemate koga da pitate.

Ne brinite, skijanje je zaista zabavna i zdrava aktivnost u kojoj uživaju osobe svih uzrasta i svakako vredi probati ga bar jednom. U tekstu vas čeka spisak od pet razloga, koji su vam potrebni da se ove zime odvažite i uskočite u skije bez straha i predrasuda. Mi smo tu da vas uverimo da je moguće naučiti skijati u bilo kom dobu, uz bezbedne i sigurne uslove.

Da li ste za skijanje?

Za neke, prvi znak snega znači da je vreme da navuku vunene čarape i umotaju se u ćebad i pravac krevet i hibernacija. Za druge, međutim, znači vreme da se glancaju skije i rezerviše mesto u nekom hotelu na planini.

Ako ste ceo život mrzeli zimu, skijanje bi vas moglo pretvoriti u pravog ljubitelja snežnih i ledenih dana. Skijanje kombinuje boravak na otvorenom, sa fizičkom aktivnošću i izlaganjem suncu na koje mnogi ljudi zaboravljaju. Skijanje je neverovatan sport koji uključuje fizičke, mentalne, socijalne i emocionalne aspekte zdravlja. Mi vam donosimo 5 dobrih razloga da ga ove zime nipošto ne propustite.

5 najvećih razloga da naučite da skijate

1. Daj nam sunca

Većini ljudi se raspoloženje menja čim se i vreme promeni. Kada je lep, sunčan, letnji dan, ljudi su energični, raspoloženi i poletni. Sunce je ključno za onaj osećaj koji nas drži radosnim.

Osim što vam podiže raspoloženje, sunčeva svetlost je takođe odgovorna za poboljšanje ukupnog nivoa energije. Kada vaš organizam detektuje svetlost, to govori i vašem mozgu da se probudi. Zato smo zimi tromi i pospani.

Vitamin D koji naše telo proizvodi pomoću sunčeve svetlosti, čini mnogo dobrog za vaše opšte zdravlje. On se sintetiše u koži  izlaganjem suncu, omogućavajući telu da izgradi kosti, ukroti upalu i pojača imunitet. Takođe se smatra da vitamin D igra ključnu ulogu u prevenciji brojnih karcinoma, uključujući rak pankreasa, pluća, dojke, jajnika, kože, prostate i debelog creva.

Sunce povećava nivo serotonina u vašem telu, hormona koji poboljšava vaše raspoloženje i pomaže vam da ostanete staloženi, dobre volje i fokusirani. Povećana izloženost prirodnom svetlu takođe može pomoći u ublažavanju simptoma depresije.

Živeti duži, srećniji život bi jednostavno mogao značiti da budete na suncu tokom cele godine. Iako je napolju hladno, ulaganje napora da se sunčate je veoma važno za vaše zdravlje.

Zima zna da bude izuzetno teška jer svaki dan ima istu prognozu – hladno, vlažno i tmurno. Ali dobre vesti su da na svakoj ski stazi, osim uzbuđenja i avanture dolazite i po svoju, preko potrebnu dozu sunca.

P.S. Ne zaboravite kremu sa zaštitnim faktorom.

2. Diši punim plućima

Kao neko ko je novi u skijanju, ulazak u svet žičara i snežnih padina može izgledati podjednako zastrašujuć i uzbudljiv. Naravno da sa godinama još više postajemo oprezni i da se sve teže upuštamo u nepoznato i neistraženo. A šta ako vam kažemo da skijanje produžava životni vek? Jedna od prednosti skijanja je da to nije samo vežba za telo. Skijanje na čistom, planinskom vazduhu je takođe dobro za um i može poboljšati vaš ukupan kvalitet života.

U vreme kada je najveći svetski problem zagađenje vazduha, najbolje što  možete priuštiti sebi i svojoj porodici je par dana blagodeti za vaša pluća.

3. Izađi i druži se

Novo doba nam je donelo mnogo prednosti, ali nas je, na neki način, sasvim sigurno zatvorilo u četiri zida više nego inače. Ostali smo sa svojim mobilnim uređajima iza vrata svog doma a aktuelna globalna zdravstvena situacija je na ta ista vrata stavila rezu i katanac.

Ono što je fascinantno kod skijanja je to što okuplja ljude različitih uzrasta i kultura. U celom svetu, ako ima planina i snega, biće i ljudi koji skijaju. Pogledajte slike i video zapise sa skijanja kako bi se uverili u ovo. Dakle, sasvim sigurno ćete oko sebe imati sjajnu grupu ljudi koja se fantastično zabavlja. I ne samo to, ove grupe deluju kao jedan veliki, moćni motivacioni tim. Prosto će vas vući da ustanete iz kreveta, smejete se, padate, ustajete, smejete i živite.

Skijanje je pravi način da ove zime probate nešto novo i dobro za sebe. Da prekinete rutinu da budete mrzovoljni, jadni i asocijalni čim padne sneg. Setite se da ste se kao deca uvek radovali prvim pahuljama. Zašto? Zato što ste se radovali životu i društvu.

Skijanje je avantura

4. Treniraj i uživaj

Skijanje uključuje mnogo mišića, a ne samo one na nogama. To je jedan od retkih sportova koji pruža kompletan trening. Povećani broj otkucaja srca će takođe dovesti do boljeg protoka krvi i kiseonika po telu, održavajući krvne sudove i tkiva zdravim. Čak i samo hodanje uz planinu pruža dobar trening.

Lepota skijanja je u tome što angažuje mnoge mišiće koje je teško aktivirati  u drugim sportovima. Skijanje jača ne samo mišiće koji nas održavaju u ravnoteži u gotovo neprekidnom čučećem položaju, već i tetive i ligamente koji povezuju mišiće sa našim zglobovima, tako da poboljšavamo našu ukupnu stabilnost i fleksibilnost.

Smanjenje mišićne mase koje dolazi sa godinama, takođe gubi bitku sa upražnjavanjem skijanja. Lekari čak i osobama sa predispozicijom za  artritis preporučuju skijanje, kako bi povećali snagu mišića koji će kasnije, ukoliko se bolest razvije, pružati podršku zglobovima.

Skijanje čini da budete fit. U zavisnosti od intenziteta, čak i na malim nadmorskim visinama, tokom skijanja sagorevamo između 350 i 550 kalorija na sat.

Fizički aspekt je očigledan, međutim oni koji nikada ranije nisu skijali, možda ne shvataju koliko skijanje zapravo trenira i mozak. Aktivnost, poput skijanja uključuje dosta ravnoteže i koordinacije. Za dobar balans i upravljanje pokretima, uključujemo i oči i mozak. Dok se krećemo kroz različite uslove i teren, prilagođavajući svoju brzinu i stil, jačamo i razvijamo neuronsku vezu između našeg mozga i mišićno-skeletnog sistema.

5. Skijanje ne mora da bude skupo

I dalje vlada mišljenje da je skijanje sport za bogate. Da li to znači da prosečan čovek ne može da ga priušti? Naravno da ne. Sa količinom stvari koje su vam potrebne za skijanje, podrazumevaće se i određeni troškovi. Ali, uvek postoji način da se nešto izbegne ili smanji. Kao početnik ne morate kupiti sve novo i najskuplje – mi vam savetujemo da je sekendica (second hand) mama i da slobodno kupite za početak SVE polovno. Ili još bolje – da opremu pozajmite od prijatelja. Naravno i da uvek imate opciju iznajmljivanja celokupne opreme – od pancerica i skija, pa sve do jakne, pantalona, rukavica.

Isti slučaj važi i za smeštajne kapacitete, ne morate odsesti u najekskluzivnijem turističkom kompleksu. Sasvim pristojan, privatan smeštaj biće dovoljan za početak. Ne morate ni direktno na Kop, imate sve više opcija za skijanje na Staroj, Tari, Zlatiboru, Divčibarima, gde su cene i smeštaja i ski pasa daleko manje, a staze sasvim dovoljne za početnike, ali i za vikend za iskusnije skijaše. Na kraju krajeva – važno je da se zabavimo, pokrenemo, družimo i boravimo u prirodi, sve drugo je manje bitno.

Zaključak

Duša pre svega

Prednosti  skijanja nisu samo fizičke i zdravstvene, već i u vidu društvenog života, osećaja samopouzdanja i lečenja duše. Skijanje jeste jedan od najpopularnijih zimskih sportova širom sveta. Preko 2.000 skijaških područja raspoređeno je u 67 zemalja i sve lokacije su maksimalno posećene. Sve navedene prednosti skijanja uključuju poboljšanu  kondiciju, raspoloženje, snagu, agilnost i koordinaciju. Ono što će vam svaki skijaš reći je da dobija mnogo više od toga.

Postoji mnogo sporednih stvari koje zimske aktivnosti čine tako neverovatnim, od planinske hrane, toplog čaja u kafiću, do novih poznanstava i druženja.  Život je kratak, dopustite sebi malo novog i nesvakidašnjeg a koristi ćete svakako imati.

Ako smo vam bar malo zagolicali maštu, imamo idealnu priliku za učenje – jednodnevnu ski školu na Divčibarama. Nećete skijati kao profesionalac, ali ćete imati priliku da probate skijanje, vežbate, i da se zajedno smejemo kad padamo.

Srećna vam nova zima!

 

 

Podeli avanturu: